تعداد بازدید: 2127

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 خرداد 1386-0:0

پاسخ به "يک نفر" آشنا!

پاسخ "مازندنومه"به انتقاديک مخاطب.


 

هر روز به کامنت هاي مازندنومه،بخش ارسال مطلب و يا اي ميل سايت، نظرات مختلفي ارسال مي شود.گاه مخاطبان براي ما يادداشت يا خبر مي فرستند،گاهي نيز ما را مورد تفقد قرار مي دهند وشرمنده محبت هاي شان مي سازند؛ اما گاهي نيز پيام هايي مانند آن چه در زيرآمده به دست ما مي رسد.

مازندنومه نه از تعريف غره مي شود و نه از تشر و انتقاد جا مي زند.ما نظرات مخالف را هم(اگر توهين به شخص يا سيستم نباشد)منتشر مي کنيم.راحت تر بگوييم بخش يادداشت ها و کامنت هاي مازندنومه(برخلاف بسياري از سايت ها) آنلاين است؛يعني نظر خواننده ها بدون اجازه مديريت سايت- فوري- منتشر مي شود.اين اهميت وارزش نظرات مخاطبان و شفاف بودن کار ما را مي رساند؛حتي اگرپيام،انتقاد و تشر باشد.

پيام انقادي زير، ما را بايکي از سايت هاي استان مقايسه کرده،که اگر اين بخش از نظرات اين مخاطب (ساروي)نبود بهتر مي شد قضاوت کرد و پاسخ داد؛چرا که اکنون داوري گونه اي ديگر مي شود و ما ناچاريم بعضا"به طور تطبيقي خودمان را با آن سايت ارزيابي کنيم؛کاري که اصلا"دل مان نمي خواهد. اين پاسخ بلند را نه فقط جواب اين پيام کوتاه،که درددلي با مخاطبان و شفاف سازي بيشترعملکردمان فرض کنيد. ابتدا مطلب را بخوانيد:

"آقا مدیر محترم سایت . واقعا بعضی موقع که به سایت شما مراجعه میکنم و می بینم که هنوز هم تعداد زیادی از نوشته های نه چندان جذاب بطور همیشگی در بالای سایت در قسمت مقاله و گزارش و ... هست دیگر خسته میشوم . کم کم دارم ناامید میشوم و از اینکه سایتهای دیگری مانند شمال نیوز با مطالب متنوعتری دارند جلو می آیند امیدوارتر میشویم. آقای محترم واقعا قبول کنید که تعداد زیادی از مطالب شما هیچ نفع و جذابیتی برای مراجعه ندارند و مطالب استخوانداری در آنها مطرح نمیشود. این نوشته های مربوط به شجاعی مگر شما عضو ستاد تبلیغات ایشان هستید . شان خود را بالاتر بگیرید اگر سایتی هستید برای استان مازندران و با اهدافی که برشمردید لطفا هزینه های اینجوری را برای فرار مخاطبین خویش فراهم نکنید. باید مطالب مهمتر و جذابتر و در موضوعات متفاوتی در سایت باشد"

توضيحات ما:

1-بخش خبرمازندنومه به روز است اما بخش گفت وگو،يادداشت و گزارش سايت (بسته به اهميت مطلب)چند روز درميان تغيير مي يابد؛کاري در همه سايت هاي از اين دست، حتي سايت نام برده شده رايج است.مخاطب محترم مي تواند به ستون هاي "ديدگاه"،"يادداشت ها"و"گزارش ها"ي همين سايت مراجعه کند و ببيند که چند روز در ميان تغيير مي کند!؟ نياز نيست به منتقد محترم نشاني پايگاه هايي مثل baztab،alef ، asriran و... را بدهيم.روند کار اين گونه است که مطالب تحليلي  ديرتر از مطالب خبري به روز شوند.

2-مي پذيريم که اين مخاطب ما همه مطالب سايت را نمي پسندد.دليلي هم وجود ندارد که همه مطالب خوشايند "يک نفر"باشد. مگر اين خواننده محترم همه برنامه هاي تلويزيون را تماشا مي کند؟ يا از همه برنامه هاي راديو خوشش مي آيد؟يا اين که خط به خط مطالب و خبرهاي روزنامه را مي خواند و از آن ها خوشش مي آيد؟بعضي مطالب سياسي را تعقيب مي کنند،برخي اخبار فرهنگ وادب و هنر رامي پسندند،تناني رويدادهاي محيط زيست را دنبال مي کنند؛عده اي پيگير مطالب تحليلي يا اقتصادي هستندونيز ورزش و اقتصادو....ما تلاش کرده ايم براي همه ذائقه ها مطلب و خبر داشته باشيم.طبيعي است که برخي خبرها ومطالب را جناب ايشان نپسندند.

3-تنوع سايت ما کم نيست.به يقين ادعا مي کنيم تنوع ،آفرينش،حرفه اي بودن وسابقه مازندنومه بيشتر از سايت هاي مشابه استاني وحتي برخي سايت هاي منطقه اي وکشوري است.تاکنون لازم ندانستيم اين طور ادعا کنيم اما اکنون که صحبت مقايسه شد،مي گوييم:

الف-سابقه:ما از پاييزسال 1381 کارمان را شروع کرديم.چند پايگاه خبري-تحليلي استاني را(تاکيد برسايت هاي خبري وتحليلي استان مازندران است) مي شناسيد که از آن زمان تا کنون ثابت قدم و استوار به کارشان ادامه داده اند؟

ب-روش:روش کار ما نمونه اي شد که برخي نوآمدگان استاني به اقتباس از آن مجبور شوند.تاثير مازندنومه درشيوه تنظيم خبرها ومطالب،طراحي،تعيين ونام گذاري صفحات وستون ها و...قابل کتمان نيست.

ج-حرفه اي گري:حرفه اي بودن مازندنومه قابل تشکيک نيست. انتخاب خبرها،معيارهاي تنظيم خبرها،تيترهاي انتخابي،کوتاهي و ايجاز،سرعت،دقت و امانت درکار از ويژگي هاي مازندنومه است.همين سايت نامبرده شده بسياري از خبرها و مطالبش را بدون ذکر منبع وماخذ پخش مي کند.گاه از ما نيز خبر گرفته اما منبع را اعلام نکرده است!داشتن اخلاق حرفه اي و رعايت شرط امانت الفباي حضور در دنياي رسانه هاست.جنس خبرهاي انتخابي،در نظرنگرفتن ارزش هاي خبري،تيترهاي بلند وکشدار و تنظيم نادرست اخبار از ايرادات ديگر همين سايت است.

4-من نه منم:شايد برخي مخاطبان قديمي ما ازطرح اين گونه مطالب و ادعاها تعجب کنند؛چراکه شيوه کار ما تاکنون تعريف از خود نبوده است.ما به رضايت مندي و تاثير براذهان مخاطب مان مي انديشيم نه تعدد مشتريان وهوچي گري. حدود 40 درصد مخاطبان ما در خارج از کشور زندگي مي کنند.

بسياري از مديران و مسئولان و نيز انديشمندان مازندراني مشتري روزانه ماهستند که گاه با اي ميل ويادداشت و تلفن، کوچک نوازي مي کنند.برخي نيز روزانه و هفتگي براي ما خبر و تحليل ويادداشت مي فرستند.تکرار مي کنيم که بيان اين مطالب تنها در راستاي دفاع از خود بوده و اين که حق گرفتني است.ما از حق خودمان دفاع مي کنيم.قضاوت با خواننده هاست.

5-ما عضو ستاد آقاي شجاعي نيستيم،که اگر هم اين گونه بود گناه و حرجي نبود! تنها گفت وگويي از مدير 8ساله صدا وسيماي مازندران پخش شده که پيش تر هم  آن را روزنامه "بشيرمازندران" منتشر کرده بود.بعد از اين مصاحبه هم گفت و گوي ديگري آمده و در راس ستون "گفت وگو" قرار گرفته است.

 اين خواننده محترم حتما" از خط مشي ها و علائق و سمپاتي هاي ما باخبر است،گروه خوني ما به اين گونه جريانات وبازي ها نمي خورد.ما تابلوي نشر افکار  وانديشه هاي گوناگون کشور و استان هستيم،براي ما شجاعي و غير او تفاوتي ندارند.مي توانيد به آرشيو خبرها،مقالات،گفت وگوها و گزارش هاي ما مراجعه کنيد.انگ زدن آسان اما از مردانگي به دور است.

6-اگر واقعا" نمي توانيم پاسخگوي توقعات و منويات اين مخاطب گرامي باشيم،وي مي تواند براي اقناع خود  به سايت ها وحتي رسانه هاي ديگر مراجعه کند.ما سعي مي کنيم به خواننده هامان احترام بگذاريم و از نظرات آنان استفاده کنيم اما براي هيچ کس فرش قرمز پهن نکرده ايم.تنها يک پايگاه خبري هستيم در دنياي بزرگ مجازي. اگر از تفکر  وخط مشي ما خوش تان نمي آيد متاسفيم که آزرده تان کرديم.به شما سايت ها و رسانه هاي ديگر را براي کسب اطلاعات پيشنهاد مي کنيم.

7- از اين که وقت خوانندگان گرامي را گرفتيم عذر مي خواهيم:"هم چنان تا جاودان در راه."


  • جمعه 25 خرداد 1386-0:0

    همه مريضيد-ضعيفان با خراب کردن ديگران کارشان را پيش مي برند.قوي شو،زور نزن.

    • پنجشنبه 24 خرداد 1386-0:0

      خاک بر سرتون با اون سایتتون

      • سه شنبه 22 خرداد 1386-0:0

        لم تقولون ما لا تفعلون ...؟؟؟!!

        • نصيري مصطفيپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 21 خرداد 1386-0:0

          متاسفم براي آقاي نصيري كه به خاطر جوابيه سايت اين همه بر افروخته شدند آخه برادر من شما كه ظرفيت نداري چرا مي خواي با انتقاد غير منطقي خودت رو از طريق اين سايت مشهور كني اين سايت مردمي هست نه ميداني براي كسب شهرت

          • دوشنبه 21 خرداد 1386-0:0

            علی صادقی عزیز و صبور ... دور از هیاهوهای اینچنینی به کار پز ارج و حرفه یی خود ادامه بدهید. اینگونه بهتر است. آنکه باید بداند می داند. و دوستان عزیز: اگر ادعایی هم باشد از روی اعتماد بنفس و پشتکار و تلاش و حضور مداوم بدون پشتیبان در این فضاست که بی جا هم نیست ما که سایت پندار با آنهمه تجربه و بزرگی را نتوانستیم در این فضا پا برجا نگه داریم پس دست مریزاد به علی صادقی بزرگ اراده و بزرگوار که اینقدر به فرهنگ و اندیشه و هنر دیارش ارج می نهد. ضمنا هر رسانه ، دیداری ، شنیداری ، نشریه ، روزنامه ، مجله و وب سایتی این حق و اجازه را دارد که با دیدگاه های خود پیش برود و خودش باشد.

            • بطور اتومات بگذارید!پاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 21 خرداد 1386-0:0

              217.219.172.157
              FARAMOJ TABARESTAN COMPANY INTERNET SERVICE /MAZANDARAN SARI

              • دوشنبه 21 خرداد 1386-0:0

                1)تمام نظرات را مدیر سایت خودش گذاشته است اگر راست میگوئید آی پی و مشخصات کامنت گذار را بطور اتومات بگذارید
                2) انصافآ روزی 150 بازدید کننده داری.
                3) مدیر سایت اینقدر کمبود داره میخواد جبران کنه و ادای یکسری از مدیران سایت را در بیاره
                آفا اصلآ سطح و لول تو تا این حد نیست.
                من شما را کاملآ میشناسم و شما در محل کارتان اینقدر محافظه کارید که زبانزد عام و خاص اداره هستید.

                • ashnaye modire mazandnumeپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

                  salam/man az ghaemshahr hastam va modire site ra mishnasam/in aghayane monteghed aslan birahe miravand va javabe manteghi nemidahan/behtar ast 2bare pasokh ra bekhanand/
                  /aghaye nasiri farafekani mikonad/javab e manteghi be bandha bede na inke alaki ye chizi beguid/
                  kar khodesh ro neshun midahad/az harf ta amal fasele ziad ast

                  • هادی از تاجیکستانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

                    من اکثراً 85% روزها از این سایت بازدید دارم و فقط خبرها رو مرور می کنم . همیشه حدوداً 70% خبرها با دید بازتر و متفاوتی نسبت به سایر خبرگزاریها ارائه میشوند . نمی خواهم سایر خوانندگان از شهر های دیگر از بابل برداشت من را تعریف بدانند ولی قبلاً هم از پیام های من در آرشیو بخشهای مختلف به ثبت رسیده که گویای انتقادات من بوده ولی من همیشه تمامی مجلات و سایت هایی که از بابل ساپورت میشوند را در دسترس خود قرار میدهم واقعاً سطح کارفرهنگی از سایت و مجلات و انجمن ها از بابل بهتر در هیچ کجای مازندران انجام نمیشود. با تشکر و تقدیم احترام به کلیه خوانندگان عزیز و مسئولان سایت

                    • يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

                      .... از ادامه نظر قبلی ...
                      ضمنا تا یادم نرفته بگویم که واقعا بعضی از مطالب شما در بالای سایت مدت طولانی است که مانده و دل را بقول آن ساروی میزند
                      خودتان ببینید مثلا :سفرنامه مازندران در قسمت مقالات از دی ماه سال قبل یعنی حدود 5 ماه هست که مانده است. این واقعا زیاد نیست.
                      یا موارد زیاد مشابه دیگر بعنوان نمونه هر کدام را که کلیک کنی دارند به مدت یک نصفه سالی میرسند:
                      1. آلودگي شديد در ريه‌هاي حيات از دیماه پارسال تاکنون
                      2. محرم در بابل از بهمن ماه پارسال تاکنون
                      3. خرید تضمینی منافع برنج کاران را تأمین نمی کند از اول امسال تاکنون و
                      4. ...... آیا اینها کم زمانی است برای ماندن یک مطلب در یک سایت که ادعای خبری و تازگی و ... دارد..
                      نه واقعا زیاد است
                      پس این آقای ساروی بیجا نفرموده
                      -------
                      همچنین اون قسمت استفاده از اخبار مازندنومه سایت هم اصلا غیر قابل اجراست و کار نمیکند
                      بهر حال از زحمتی که در جرگه خبررسانی میکشید ممنونیم.

                      • نصیری - مصطفیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

                        مگر چه اتفاقي افتاده ؟! اون چند کلام حرف -که بنظر ما از نظر رواني براحتي قابل تشخيص هست - که تنها از يک مخاطب تقريبا دلسوز و علاقمند به پرجاذبه تر بودن پايگاه شما بوده ؛ برمي آيد. اينهمه شما را بي تاب کرده است.

                        اين آقاي ساروي را که شما حتي بدون هيچگونه خطاب احترام آميزي به ايشان و با آشفتگي جواب بلند بالايي را نوشته ايد؛ از علاقمندان به پايگاه شما بوده و و اتفاقا امروز صبح طبق معمول با مراجعه به سايت شما بمن گفت که آقاي صادقي اين جواب را در پاسخ به نظر من نوشته . ولي ايشان گفتند که اسمشان را ننوشته بودند و اين کشف شما را با لبخندي بشما تبريک گفته و عنوان داشتند که سايت مازندنومه تقريبا مقداري ذوق زده هم شده که بفهماند بله ما مي فهميم که چه کسي کامنت ميگذارد. در صورتي که براحتي از طرق مختلف از جمله آي پي و کوکي ها و... ميتوان فهميد از کدام دستگاه بوده و نه لزوما کدام فرد؟! چون الآن دستگاهها کاربران متعددي دارند و در اينجا که ما هستيم بيش از 40 نفر از اين رايانه استفاده ميکنند.
                        بهرحال من دوست همين آقاي ساروي هستم و همکار ايشان هستم و واقعا متاسف شدم که شما را بر خلاف آنچه که او قبلا تبليغ ميکرد ديدم.
                        والله ايشان چندبار بمن گفتند که بدفاع از من مطلبي ننويس. اتفاقا نوع پاسخ آقاي صادقي زحمتکش بهترين دفاع از نظرم بوده است. تنها همين جمله را گفتند.
                        اين برادر محترم ما جناب ملا کندلوسي هم ديگه حرفي خودشان را فرمودند و نظرشان ربطي به چند جمله انتقادي نظر دهنده نبوده است. ايشان علاقمندي خودشان را بشما بيان فرمودند. ضمنا جاي تاسف است کجاي اين نظر بد گويي به سايت بوده و ارزشهاي والاي مورد ادعاي ايشان را حمله کرده و...
                        چه نتيجه گيري سريعي هم کردند و چه حکمي سنگين اخلاقي هم صادر فرمودند؟!
                        وجدان منتقد ي که رک ميگويد و بي شيله پيله نظرش را مينويسد آرام است.
                        شما به چيزي که حساس هستيد؛ تکيه نموده ايد.
                        بهر حال آقاي ساروي محترم ، حريم اخلاقي و حرفه اي سايت را نشکسته بلکه عکس آن مقرون بصحت است.
                        خودشان احتمالا نظرشان را خواهند داد

                        • يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

                          وای به حال اون اداره ای که کاغذ های بیت المال باید برای خودکامگی رئیس اداره که حتما شمال نیوز از اون تعریف هم میکنه استفاده بشه بیچاره ملت ایران که چنین افراد نا بکاری را در ادارات خود دارد

                          • يکشنبه 20 خرداد 1386-0:0

                            شما خودتان را با شمال نیوز مقایسه نکنید من مدیر این سایت را کاملا میشناسم ایشان با هیچ کسی تعارف ندارد و انتقادهای مختلف از مسئولین منطقه و شخص دل و جرآت داری است بدون ملاحظات سیاسی افراد ،مطالب خود را منتشر میکند. من خودم مسئول روابط عمومی یکی از دستگاههای اجرایی استان هستم مدیر ما صبح سر کارش حاضر میشود پرینت شمال نیوز را از من میخواهد
                            *شما تعداد بازدید کنندگان خود را قبلا منتشر میکردید (کل سایت را ) روزانه چقدر بازدید کننده دارید.
                            البته انصافآ گاهی اوقات تیتر های خبر شما خیلی بهتر از شمال نیوز است.

                            • محمدحسین ملایی کندلوسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 19 خرداد 1386-0:0

                              هر کسی که ارزش داشته باشد از او بد می گویند و مازندنومه و مدیر محترم آن دارای ارزشهای بالای اخلاقی در حرفه اطلاع رسانی می باشند و مازند نومه از جایگاه بسیار بالایی در استان مازندران و شمال کشور و حتی در سطوح بالاتر نیز برخوردار می باشد امید است دوست عزیزی که مازندنومه را مورد انتقاد قرار داد حقایق پشت پرده این انتقاد ها را به طور شفاف بیان نمایند تا با وجدانی آسوده در زندگی قدم بردارد

                              • شنبه 19 خرداد 1386-0:0

                                همون دوست ساروی درست گفته که شما یک صفحه جوابشو دادین.شما اصلا به نظرات و پیشنهادات مخاطبان اهمیت نمی دهید.
                                خدا شمه پشت و پنا


                                ©2013 APG.ir